Print this page

PAGALBOS MOKINIUI PATIRTIS ITALIJOJE

INTEGRATIVE PATHWAYS FOR STUDENTS WITH SOCIAL, EDUCATIONAL AND MOTIVATIONAL NEEDS transnational meeting Catania (12th to 17th March 2018 )

Šis tarptautinis Erasmus + projektas ir konferencija „Different kinds of disorders as a resultat of the questionnaires and how to deal with them" buvo būtent tai, ko itin stinga Lietuvoje - sėkmingų (tikrai sėkmingų) net ne integracijos, o pačios tikriausios specialiųjų ugdymosis poreikių ir negalią turinčių mokinių įtraukties pavyzdžių.
Prieš porą metų KLPVM startavusio projekto vienas iš partnerių susitikimų įvyko  Katanijoje (Sicilijoje), 2018 m. kovo 12 - 17 d. IPSSEOA Karol Wojtyla – Alberghiero di Catania profesinio parengimo mokykloje (
http://www.alberghierowojtyla.gov.it/ ). Šioje mokykloje mokosi apie 200 mokinių, kuriems dėl ypatingų poreikių ar negalių reikia pritaikyti mokomųjų dalykų programas. Kai kurie mokiniai ugdymo procese gali dalyvauti tik su jiems skirtais pagalbininkais, talkinančiais iki 16 val. per parą. 
Neįmanoma buvo nesigėrėti mokyklos bendruomenės susiklausymu, akivaizdžiai artimu ryšiu ir palaikančiu santykiu. Juolab žinant, kad mokytojai ugdo mokinius, kurių tėvų dauguma priklauso mafijos tinklui, o ir patys vaikai jau nuo trejų metų skaičiuojami kaip kurio nors klano nariai... 
Konferencijos "Different kinds of disorders as a resultat of the questionnaires and how to deal with them" lektoriai - profesionalai altruistai: 
1. Dott.ssa Marinella Laudani Coordinator "Gruppo DSA ASP" Catania: "PARENTS AND TEACHERS TRAINING: BEHAVIOUR AND COGNITIVE STRATEGY FOR THE EDUCATION AND TEATCHING OF STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS"
2. Ing Claudio Pellegrino Delegate of the Para Olympics Committee - Catania: "I AM I CAN I DO"
3. Dott Carmelo La Rossa Vice President of the no-profit organization Life Onlus: "ACCEPT THE CHALLENGE"
4. Dott Maria Elena Rubbino G.A.P.A. Volunteer and Social Circus Trainer and Mr Andrea Arena Volunteer and Social Circus Trainer: DEVELOPING EDUCATIONAL STRATEGIES IN DISADVANTAGED SOCIAL CONTEXT"

Tai, ką regėjome, reiktų pamatyti kiekvienam. Pranešimus reiktų išgirsti visiems, nors kiek susijusiems su LR Švietimo ir mokslo ministerijos 2017-2020 m. rengiamu specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ir mokinių įtraukiojo ugdymo didinimo planu...

Atskirą aprašymą reiktų skirti šeimininkų sudarytai kultūrinei pažintinei programai, kuri leido žvilgtelėti į antikinę istoriją. Sirakūzų senamiestis - UNESCO pasaulio paveldo objektas, kažkada buvęs didžiausias graikų miestas ir pats gražiausias iš jų visų, Ortigia - istorinis Sirakūzų centras, Taormina - Tauro kalne įsikūręs senamiestis, Antikinis graikų teatras (pradėtas statyti graikų, užbaigtas romėnų III a. pr. Kr.), kuriame iki šių dienų vyksta operos ir kiti spektakliai, nepakartojamas, nenusakomas veikiantis ugnikalnis Etna, kurį italai save ramindami vadina tiesiog „Kalnu" ir, žinoma, Katanija - šalia Etnos ugnikalnio esantis miestas, sužavėjęs savo daugelio amžių istorija: Biscari rūmai, Duomo aikštė, Crociferi gatvė, Dramblio fontanas, Villa Bellini parkas bei nuostabiai šilti ir dėmesingi miestiečiai.

Norisi padėkoti projekto vadovei Loretai Tamošaitienei už galimybę dalyvauti nepaprastai praturtinančio projekto veikose, Cristina Dell'Eva Smith už turiningą projektinio etapo programą, istorijos mokytojai Violetai Mačienei už aktyvų atstovavimą Lietuvai ir subtilias nuotraukas.


Socialinė pedagogė metodininkė Areta Skukauskienė